الگوریتم پاندا دستگاه لیزر

این الگوریتم دستگاه لیزر یکی از مهم ترین , مفید ترین و البته یکی خطرناک ترین الگوریتم های گوگل است که خیلی از سایت ها که‌این الگوریتم دستگاه لیزر را جدی نگرفتند شرایط فعلی دوران خویش را در زندان گوگل سپری می نمایند و بسیار نادم و پشیمان می‌باشند .
نوشته‌علمی ای با مسئله : به چه شکل از پنالتی گوگل خارج شویم می‌تواند به شما کمک کند

الگوریتم پاندا تمام تمرکز خویش را بر روی محتوای وب سایت ها نهاده و سایت هایی دستگاه لیزر که محتوای بی کیفیت و یا نسخه برداری در وبسایت خویش تولید می نمایند , دستگاه لیزر موجب حزن و بعضی اوقات هم موجب عصبانی شدن این پاندای کریم ومهربان میگردند .

چرا الگوریتم پاندا به وجود آمد؟

خب همانگونه که مطلع می‌باشید گذشته از الگوریتم پاندا ( گذشته از سال ۲۰۱۱ ) , گوگل الگوریتمی تحت عنوان کافئین دستگاه لیزر را معرفی کرده بود و شعار آن این بود : ” محتوای بخش اعظم , بهتر ” ( ولی این شعار هیچ گاه بوسیله گوگل تایید و یا تکذیب نشده و صرفاً یک تئوری تجربی است ) . اما بعداز مدتی فضای اینترنت آکنده‌از محتوا شد که خیلی از این محتوا ها بی کیفیت بودند و دستگاه لیزر در آن دوره هم بازار اسپمر ها ( ربات هایی که صرفاً برای کسب مرتبه خوب در گوگل , محتوا ساخت می کردند که بیشتر این محتوا ها از کیفیت مطلوبی برخوردار نبودند ) داغ بود .

بعداز مدتی بانک اطلاعاتی گوگل مملو از اطلاعات شده بود که خیلی از این اطلاعات بی کیفیت بودند و این اتفاق باعث شده بود که مدیر صفحه ها و محتوای آنها برای ربات های گوگل طاقت فرسا شود به همین حافظه هم گوگل تصمیم گرفت که با رو نمایی از الگوریتم پاندا به‌این غائله خاتمه دهد .
آپ دیت پاندا

آپ تو دیت پاندا در بالا , برای غربال کردن محتوا و متون بی‌کیفیت و بی‌ارزش طراحی شد . وقتی این نرم‌افزار برای اولین بار در فوریه‌ی سال ۲۰۱۷ عرضه شد , وب‌سایت‌هایی که نویسندگان جدا را استخدام می‌کردند و حجم وسیعی از متن‌ها بی‌کیفیت را ساخت می‌کردند , و همینطور وب‌سایت‌هایی که هر گونه مقاله‌ای را آزادانه به اشتراک می‌گذاشتند را شناسایی و غربال می‌نمود . این نرم‌افزار به‌طور مشهود , بینش جان دار را نسبت به بازاریابی محتوا در حوزه‌ی دستگاه لیزر و چه بسا فراتر از آن , در کل رشته‌های بازاریابی آنلاین , تغییر اعطا کرد . پس‌ازآن دیگر نویسندگان مجبور نبودند فقط به بنا کردن متن‌های طولانی و بی‌کیفیت بپردازند , بلکه انگیزه خویش را بر بالا بردن کیفیت محتوا متمرکز ساختند .

پاندا مرسوم ترین مدل مجازات گوگل است که تقریباً به نوعی گربیان تمام سایت ها را می گیرد . اگرچه اخیراً وبسایت گوگل , پاندا را جزئی از مجازات های خویش نمی داند و از آن به عنوان &# دستگاه CNC کیفیت ” یاد می کند . الگوریتمی که کیفیت کلی تارنما شمارا بررسی می نماید .

درصورتی که الگوریتم پاندا تشخیص دهد که سایت شما محتوایی باکیفیت پائین ایجاد می کند , موتور گوگل امتیاز پائینی برای کیفیت کلِ تارنما شما در لحاظ میگیرد . این فرمان سبب ساز می شود که شما به مشقت بتوانید در رنکینگ موتور کاوش گر گوگل قرار بگیرید . این “ الگوریتم تعدیل کنندۀ سکو ” می تواند به شدت بروی رتبۀ وبسایت تاثیر بگذارد و باعث کاهش شدید ترافیک وب سایت شود .

برای همین است که گوگل پاندا , مجازاتی است که بروی رتبۀ همۀ لغت ها با اهمیت اُرگانیک وبسایت تان اثر می‌گذارد . به‌این مدل مجازات Site – Wide گفته می گردد , به این معنا که اگر در جزء تارنما خویش مشکلی به وجود بیاید , مجازات گوگل برای کلِ وبسایت در حیث گرفته میگردد نه برای یک لینک و پیوند یا یک کاغذ . چنانچه که سایت تان بوسیله گوگل پاندا مجازات شود , متوجه تغییرات ذیل خواهید شد :

ترافیک سایت با روبه پایین شدید , اما تدریجی روبرو می‌شود که در نهایت روندی ثابت پیدا می نماید .
تمام صفحه ها تارنما تان با اختلال رنکینگ روبرو خواهند شد . ( علی رغم تمام بک پیوند هایی که برای آنها تهیه و تنظیم نموده اید ) .
سایت تان در جستجوی برخی کلمه ها کلیدی معین در نتایج گوگل نشان داده خواهد شد , اما خیر به شکل سابق! احتمالاً بتوانید دستگاه لیزر سایت تان را برای بسیاری لغات حساس در ورقه ۲ یا ۳ پیدا فرمائید .
تجربه نشان داده است پس از اینکه گوگل چند دفعه آپ تو دیت شود , تارنما شما به درجه های پائین تر تنزل می نماید . ( گوگل به طور مداوم دستگاه لیزر در درحال حاضر بالا بردن کیفیت استاندارد خویش می باشد . به این مضمون‌ که در شرایطی‌که الگوریتم های گوگل وبسایت شما را نپسندند , در زمان مجال جایگاه وبسایت شما بدتر خواهد شد ) .